Kokon Lasiodora parahybana

01.02.2010 11:53

Jak jsem před pár týdny psal, pořídil jsem si samce k mojí samici druhu Lasiodora parahybana a po téměř 3 měsících je zde výsledek v podobě kokonu. Samce jsem připoštěl několikrát, ale pouze v prvním pokusu došlo k fyzickému kontaktu. Samice totiž na jeho bubnování vylezla z úkrytu tou nejmenší štěrbinou kterou mohla a tím mu prakticky znemožnila jeho pokusy o páření. Samec si ji držel dobře přes 20 minut a po celý čas se mu páření nepovedlo. Samici to nakonec přestalo bavit a při tom, jak se snažila vyprostit se z jeho háků, ji samec zřejmě napářil. Kolega, který to sledoval z jiného úhlu tvrdil, že se mu to podařilo, já jsem si myslel, že chlapec selhal ... Další pokusy vyšly naprázdno, samec neměl zájem jít k samici, zmateně pochodoval po stěnách terária a po chvíli byl samicí vyhnán z terária. 

 

V koncem ledna samice vytvořila kokon o který se stará, doufám, že alespoň některé vajíčka budou oplodněné.

Fotky jsou ve fotogalerii :)