Odchov Las. parahybana

10.03.2010 14:45

 Tak a je to tady, čekal jsem trpělivě 2 měsíce, rosil předpisově část terária, samice se taky činila a výsledek je tady :) Po 2 měsících po vytvoření kokonu jsem jej odebral samici a otevřel. Uvnitř byl čilý ruch, mláďata byla už ve stádiu larev, téměř 1/3 kokonu zabíraly svlečky :) Toto mi jako kontrola stačilo, tak jsme s kolegou kokon zašili a vrátili samici, která běhala a šmejdila po teráriu, hledala kokon. To bylo poprvé, kdy jsem viděl "nervózního" pavouka :) Po týdnu jsem kokon otevřel znovu, už na trvalo a larvy umístil do terária na papírový ubrousek. Byly ještě málo pohyblivé, zůslaly prakticky v jednom chumlu, některé, které zůstaly v kokonu jsem vybral a separoval ve stejném teráriu, ale na substrátu. Zhruba za týden si larvy vytvořily náhradní "kokon" tzn. zapředly se v celém chumlu tak jak byly. Za dalších pár dní se některé zase svlékly a teď už jen čekám na finální svlek, až je budu moct rozdělovat jednotlivě do krabiček.